You're a star in heaven now - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Davine Hokke - WaarBenJij.nu You're a star in heaven now - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Davine Hokke - WaarBenJij.nu

You're a star in heaven now

Door: Davine

Blijf op de hoogte en volg Davine

23 Februari 2014 | Oeganda, Soroti

Vanmorgen werd ik wakkér gemaakt dat het niet goed ging met esther. Sinds vannacht 3 uur is zij niet goed gaan ademhalen. Er is vandaag vanalles geprobeerd. Bloedsuiker getest, infuus aangehangen voor uitdroging, medicatie tegen haar te hoge hartslag, medicatie voor haar te hoge temperatuur. We hebben heel de dag bij haar gezeten. Om een uur of 3 ging het ineens slechter met haar. W dachten dat ze op dat moment ging overlijden en ineens was haar sterke wil daar weer. Ze keek ineens weer helder uit haar ogen. Ik heb nog nooit zo'n klein persoon zoveel kracht en pit uit zien stralen als deze meid. Om 5 uur kwam jennifer, zij was heel de nacht bij haar geweest en wilde haar graag nog zien. De rest was eten en jennifer en ik zaten nog bij haar. We waren gewoon aan het praten en ineens zei jennifer ze ademt niet meer! Net op dat moment kwam mirjam binnen, ik ging kijken en zag dat ze toen aan haar laatste adem bezig was. Ik zei daarna gelijk tegen mirjam dat ze de rest moest gaan halen. Janneke kwam binnen en bevestigde wat ik ook had gezien, ze was overleden.
Daarna gebeurde alles heel snel. Ze binden dus een baby vast bij de enkels en de armen naast hun lichaam, ook krijgen ze dan een verband om hun hoofd om de mond dicht te houden. Simon ging gelijk een kistje maken, omdat zij morgen dus naar haar ouders zal worden vervoerd die hier ver vandaan wonen en er niet bij konden zijn. Zij waren wel op de hoogte gesteld door ons dat het niet goed met haar ging.
Na dit alles kwam els met een aantal kinderen binnen die buiten al hadden geroepen wat is er gebeurd er is iemand dood. Ze nam alleen de kinderen mee die dit wilde natuurlijk. Ze heeft uitgelegd waarom zij is gestorven en is toen met hun gaan bidden. Ik had toen wel mijn breek moment. Je weet dat het kan gebeuren, maar nadat je haar zoveel zorg geeft, hoop je gewoon dat het ook met haar goed afloopt. Helaas was dit niet zo. Het enige positieve hieraan is dat ze nu na zo'n lange strijd, niet meer hoeft te vechten, geen pijn meer hoeft te hebben en nu haar rust kan vinden.

• 23 Februari 2014 - 15:58

Liesbeth:

Davine,

Ook dit is life. Ze zal jullie zorg en liefde gevoeld hebben. xx

• 24 Februari 2014 - 10:21

Viona:

Lieve Davine,
    Hopelijk voel je je weer beter en kun je weer werken. Ziek zijn in een ander land, met die temperaturen...geen pretje.
    Wat ontzettend verdrietig...ze heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten bij een heleboel mensen, tot ver over de grens. Sterkte daar voor iedereen.
    Liefs

• 24 Februari 2014 - 13:58

Herman:

Davine
    Niet te peilen voor ons wat dit voor jullie betekende na zoveel intensieve zorg voor dit kindje. Gelukkig was je er bij, maar dan breekt hert later los. Sterkte en succes met de verzorging en jullie aandacht voor de andere kinderen.

• 28 Februari 2014 - 15:23

Hanneke De Boer:

RIP Esther :(

• 09 Maart 2014 - 22:57

Ea:

Lieverd ik ben super trots op jou hoe je het allemaal doet. Ik heb bewondering voor je werk en hoe sterk je bent. Hopelijk ben je weer helemaal aangesterkt qua gezondheid. Heel veel succes met de laatste 3 weken. Ik wacht op je!!!! ♡♡♡♡♡♡

• 15 Maart 2014 - 11:43

Jakoba:

Omdat er al weken geen wifi is is er geen vervolg op de reisverslagen.
    Hoe lang dit nog duurt??????

• 23 Maart 2014 - 13:19

Angelique:

Kippevel.........
    Wat heb ik bewondering voor jou en alle andere die zulk goed werk daar in het verre Afrika verrichten!!
    Trots op jou!

XXXLique en fam.